You are currently viewing Milano, Italia- numarul 50!

Milano, Italia- numarul 50!

Milano, Italia- numarul 50! 1

Ma bucur ca am ajuns sa scriu acest articol, special in sufletul meu deoarece am ajuns sa pun in cutia mea cu amintiri calatoria cu numarul 50 in minunata Italia. Nu am lucrat acolo niciodata, am fost un calator fascinat de aceasta tara si un norocos. In calatoriile mele am ajuns sa cunosc si sa iubesc Italia incepand cu campiile Toscanei pana la insorita Sardinia, Vulcanul ,,misterios” Etna, sudul Italiei, Reggio di Calabria pana in nordul Italiei. Am calatorit 10-11 ani in aceasta tara. Am fost in nenumarate orase mici si mari. Pot sa spun ca unele sunt fascinante si nu ma refer numai la cele super comerciale, desi au si ele farmecul lor.

Am sa povestesc depre Milano, principalul oras din nordul Italiei. Localizat pe campiile Lombardiei, una dintre cele mai dezvoltate regiuni urbane. Cu o arhitectura impresionanta, acest oras are o istorie zbuciumata si a fost fondat de celtii din Italia de nord in jurul anului 400 î. Hr., fiind cucerit de catre romani in jurul anului 222 î. Hr., care i-au dat numele de Mediolanum.
Incusiv Napoleon a cucerit Lombardia in 1796. El a fost incoronat rege al Italiei in Duomo Di Milano și orasul a fost declarat capitala Republicii Crisalpine. In aceasta perioada a devenit centrul operei lirice. Aici a scris Mozart trei dintre lucrarile sale și in doar cativa ani La Scala a devenit teatru de referinta in intreaga lume. Am avut norocul sa fiu si eu la o transmisie live pe un ecran mare in centrul galeriei Vittorio Emanuele.

Milano, Italia- numarul 50! 2

Daca ajungi si tu in Milano iti recomand sa mergi la Hotel Contessa Jolanda. Este aproximativ la 4.3 km de Duomo Di Milano. Mi-a placut foarte mult camera. Era mare si avea inclusiv o bucatarie mica.

Ca toate lucrurile frumoase si bune, viata “iti aduce” in prim plan un cuvant urat numit bani. La sfarsitul sejurului fiind destul de impresionat de ceea ce am vizitat am ramas profund uimit de atitudinea celui de la receptie care ne-a incasat 30 euro pentru taxa de oras fara sa ne informeze in prealabil. Este foarte important sa intrebati de la bun inceput cat este aceasta taxa deoarece difera foarte mult de la tara la tara, de la oras la oras si este posibil ca spre final sa ramaneti fara bani.

Milano, Italia- numarul 50! 3
Milano, Italia- numarul 50! 4

In zona mancarea este foarte ieftina. Gasiti un restaurant turcesc la 500 m de acest hotel. Acolo pizza costa de exemplu 4-5 euro, pe cand in centru costa 15- 20 euro. O bere la 0.66l costa 3 euro si in centru pe 0.40l dai chiar si 6 euro. Toti stim ca in orice oras mare, zona centrala este scumpa.

Milano, Italia- numarul 50! 5

Noi am ajuns acolo din aeroportul Bergamo. Pana in Milano sunt in jur de 50 km. Costul transferului este 5 euro cu Aeroport Bus Express. Circula din 20 in 20 de minute. Odata ce ajungi in Centrale Stazione, gara centrala din Milano trebuie sa merg cu metroul. Linia M3 care este marcata cu galben.

Dupa ce urci in metrou din Centrale FS, la a treia statie trebuie sa cobori:

Milano, Italia- numarul 50! 6

Odata ajunsi la statia Maciachini mai ai 650 m si ajungi la hotel. Transporul subteran este foarte bine pus la punct si recomand sa-l folositi. Ajungi mult mai repede in orice locatie din Milano.

Milano, Italia- numarul 50! 7

Costul unui bilet este de 1.50 euro. Sa nu arunci biletul/ tichetul pentru ca ai nevoie de el la iesirea din statia de metrou.

O sa spun si eu cateva cuvinte despre Milano, nu multe, pentru ca am vazut ca sunt foarte multe articole despre aceasta destinatie, fiind una populara.

Este un oras cosmopolit, foarte frumos. Multi merg in Milano pentru shopping si parca abundenta magazinelor iti fura ochii. Eu nu am mers pentru asta. Mi-a placut foarte mult Duomo Di Milano si tot ceea ce era in jur. Seara ai o ”panorama magica”.

Milano, Italia- numarul 50! 8

Atata lume nu cred ca am mai vazut, exagerat de multa. In general orasele foarte aglomerate nu sunt pe placul meu, dar aici parca a fost diferit.

Milano, Italia- numarul 50! 9
Milano, Italia- numarul 50! 10
Milano, Italia- numarul 50! 11
Milano, Italia- numarul 50! 12
Milano, Italia- numarul 50! 13

Pe langa obiectivele turistice clasice, odata ce ajungi aici, iti recomand sa mergi si in Cartierul Navigli, una dintre cele mai renumite zone din oras ce merita vizitat, un sistem de canale fermecatoare si cunoscuta in principal pentru viata de noapte.

Milano, Italia- numarul 50! 14
Navigli sunt un sistem de canale si cai navigabile a caror constructie a durat 7 secole (intre secolele XII-XIX), care leaga Lacul Maggiore, Lacul Como, raul Ticino si raul Po, dar si legatura dintre Milano cu Elvetia, Europa de Nord-Est si Europa de Vest.

Milano, Italia- numarul 50! 15
Are o istorie interesanta si in doar 35 de ani au fost construite 90 km de cai navigabile si primul canal a fost realizat in secolul al XII-lea cand a inceput constructia Naviglio Grande cu un sistem de diguri inventate de Leonardo Da Vinci in secolul al XV-lea.

Milano, Italia- numarul 50! 16

Poate putini stiu ca Duomo di Milano a fost construit cu Marple venind prin aceste canale in 1805, Napoleon a ordonat sa finalizeze Naviglio Pavese folosit și pentru transportul marmurei Candoglia la constructia Catedralei Duomo.

Ca sa ajungi aici, de exemplu de la hotel nu este foarte greu. Poti ajunge la Navigli cu transportul public, luand linia galbena pana la Centrale Fs, acolo schimbi cu linia verde a metroului si cobori la Porta Genova.

Milano, Italia- numarul 50! 17

Noi ne-am plimbat pe acolo ziua si mie mi-a placut foarte mult. Preturile nu sunt ca in centru si nu sunt asa scumpe. Poti sa-ti petreci o parte buna din zi daca ajungi aici ca sa te relaxezi.

Milano, Italia- numarul 50! 18

Milano, Italia- numarul 50! 19
Milano, Italia- numarul 50! 20

Milano are farmecul lui si chiar merita sa petreci acolo 3-4 zile. Eu am sarbatorit trip-ul numarul 50 in Italia, iar pentru mine a fost ceva special si nu o sa uit niciodata.

Milano, Italia- numarul 50! 21

Momentele frumoase in viata nu se cumpara, ci trebuie sa le simti, sa le savurezi si sa le traiesti la maxim. Momentele se transforma in amintiri, iar acestea te fac povestitor si dai mai departe. Povestea ramane, sufletul tau a fost acolo, iar iubirea pentru acel loc, moment-clipa poate ramane vesnica. Calatoriile te invata sa scapi de prejudecati, te schimba ca om si te fac sa ai o mentalitate diferita. Cam atat, ne auzim la urmatorul trip. Ciao!

Photos By- Claudiu Ovidiu Tarnovean.

Distribuie:

This Post Has 4 Comments

1. Mișto. N-am fost niciodată în Milano, deși am fost în Italia de câteva ori deja. Parcă nu mă atrage partea nordincă, nu știu de ce. Da da, pentru mâncare aș merge oriunde în Italia! O ador! :X

1. In partea de nord am fost cel mai putin, dar imi doream sa vad Milano! Thanks a lot my dear friend!!😁😇😁

2. Calator

Milano, Italia- numarul 50! este unul din cele mai tari
    bloguri despre calatori pe care le-am descoperit. Tine-o
    la fel si continua cu asemenea informatii. Succes!